Cieszyn,

poniedziałek, 25 marca 2019

Wspomnienie dnia 25 marca 2019 r.

1. Ledwo rano wstałem. Pobiegłem do pracy niewyspany po intensywnym weekendzie. Po powrocie z pracy dzwoniłem do przewodniczącego rady naukowej ogrodu botanicznego. Zamówiłem bowiem nasiona drzewa wollemia nobilis. Okazały się trudne w hodowli. 4 malutkie nasiona kosztowały ok. 150 złotych i boję się coś popsuć. Ograniczyłem się więc dzisiaj tylko do wysiania paproci drzewiastych według rad jednej z kobiet o tym jak wysiewać paprocie ze sporów. Tych sporów było może z kilka miligramów. Sam jestem ciekaw czy coś urośnie....

2. Wybrałem się na wykład historyka który był nieobiektywnym polskim nacjonalistą. Uważam że kogoś kto chce uchodzić za historyka- powinna cechować minimalna choćby obiektywność. Zamiast tej obiektywności zgodnej z kodeksem etycznym tego zawodu usłyszałem politykę historyczną -czyli ocenzurowaną wersję pełną niedomówień, i etnocentryczny punkt widzenia. 

3. Wizyta w centrum handlowym. Poszedłem po gazetę którą regularnie kupuję. Sklepy wciąż się zmieniają, rzadko tam zaglądam i rotacja sklepów jest całkiem spora. 

4. W domu wyszukałem opis przedwojennego polskiego filmu "Dybuk". Zainteresował mnie. Obejrzałbym ten film dzisiaj by poznać dawną polską multikulti sprzed wojny. Multikulti które wkrótce potem- zniszczono do cna i nie ma go aż po czasy obecne. Dziwnym trafem tego dnia trafiłem też na opis 77 rocznicy czystki etnicznej w Kazimierzu Dolnym gdzie ów film przed wojną, na kilkadziesiąt miesięcy przed tą czystką- kręcono....

Adam Fularz


--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz