Cieszyn,

wtorek, 19 października 2021

Pytanie o zniszczenia miast w wyniku przesadnej masowej motoryzacji

Otrzymałem odpowiedź

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: media <medi na s..mi.gov.pl>
Data: wtorek, 19 października 2021
Temat: Pytanie o zniszczenia miast w wyniku przesadnej masowej motoryzacji
Do: Adam Fularz <Adam na s..wieczorna.pl>


Szanowny Panie Redaktorze,

decyzję o zastosowaniu w organizacji ruchu na drogach podejmuje właściwy organ zarządzający.

 

Kompetencje w zakresie zarządzania ruchem na drogach określa ustawa Prawo o ruchu drogowym:

·         Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad zarządza ruchem na drogach krajowych,

·         marszałek województwa zarządza ruchem na drogach wojewódzkich,

·         starosta zarządza ruchem na drogach powiatowych i gminnych,

·         prezydent miasta zarządza ruchem na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu (z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych).

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

 

Ministerstwo Infrastruktury

tel. 22 630 11 22

media na s..mi.gov.pl

@MI_GOV_PL

facebook.com/MIGOVPL

 

From: Adam Fularz [mailto:Adam na s. wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, October 5, 2021 12:41 PM
To: media <medi na s..mi.gov.pl>
Subject: Pytanie o zniszczenia miast w wyniku przesadnej masowej motoryzacji

 

do MI

 

Szanowni Państwo,

Ostatnio w mediach pisano na temat bankructwa miasta Detroit i zależności jego upadku od formy samochodu osobowego które zdominowało podróże. Z czasem mieszkanie w centrum stało się uciążliwe i ludność zamożna opuściła centra miast które obumarły. To samo dzieje się nawet w niewielkiej ZIelonej Górze, gdzie w centrum miasta jest kilka upadłych centrów handlowych.

Pytanie

czy MI współpracuje z samorządami by przekonać je że 7 pasów ruchu w centrum, jak na ul. Dąbrówki w Ziel. Górze, nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem? Ul. Dąbrówki można przejść przejściem nadziemnym co wymaga kilku minut czasu dodatkowo na wejście i zejście, ale nie ma przejścia dla pieszych w poziomie jezdni. Czy tego typu rozwiązań nie powinno się likwidować?

Pozdrawiam

Adam Fularz

Dol. Ziel. 24a Ziel. Góra

 



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz