Cieszyn,

czwartek, 28 lutego 2019

Wspomnienie dnia 28.2.2019 r.

Dzisiaj oglądałem filmy o obrotach sfer niebieskich, porównując argumenty płaskoziemców i głównonurtowców. Kiedyś w czasach antyku bycie płaskoziemcem za czasów pierwszych początków chrześcijaństwa było rewolucyjne bo poganie mieli swoje globusy z mosiądzu, znano obwód ziemi i dyskutowano o istnieniu antypodów. Chrześcijanie postawili jednak w początkach ery Chrystusa na płaską ziemię. Dzisiaj trudno wyrokować kto ma rację- obie strony podważają wzajemnie swoje hipotezy. Ale przypadkiem w tych poszukiwaniach znalazłem świetną powieść science-fiction z czasów antycznych, pióra Cycerona. Nazywa się ona Sen Scypiona - jest to fragment jego dzieła "O Republice" (link do tej powieści: http://www.tertullian.org/fathers/cicero_dream_of_scipio_02_trans.htm

Byłem też na rozmowie o uzbrojeniu i wojskowości, zupełnie przypadkiem dowiedziałem się różnych spraw które nie wiedzieć czemu każą mi sądzić że Polska jest po prostu krajem skolonizowanym przez inne silne mocarstwa. Stosunki Polski z tymi krajami są całkowicie i zupełnie wasalne. Politycy z innych krajów traktują Polskę zupełnie instrumentalnie, od rzadka poklepując po plecach. Możnaby podawać przykłady jak potrafią oni wykorzystać Rzeczp. Polską jak zwykłe narzędzie w swojej kampanii wyborczej. 

Trafiłem z kumplami na koncert jazzowy gdzie dalej czytałem ów "Sen Scypiona"- dając kumplowi do czytania jakieś fragmenty. Muzyka w dziwny sposób zlewała się z antycznym science-fiction rozgrywającym się w śnie jakiegoś człowieka 2 tysiące lat temu. W śnie uczono go by nie przejmować się tym co ludzie o nim mówią. Jedyne co po nas pozostanie to dobro jakie po sobie pozostawiliśmy a złe komentarze innych ludzi przeminą wraz z nimi. 

Mężczyzna z owej antycznej powieści zastanawiał się co po nim pozostanie, gdy umrze, i w śnie usłyszał odpowiedzi... Niezwykła powieść science-fiction głosiła to co jakoś zawsze podskórnie przeczuwałem. 

A. Fularz




--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz